Home Yoga 7 zwariowanych nowych stylów jogi: warte wypróbowania czy po prostu zbyt dziwne?

7 zwariowanych nowych stylów jogi: warte wypróbowania czy po prostu zbyt dziwne?

by AdmINWLoSS

1. Hatha joga – nazwa pochodzi od dwóch słów: „ha” („męski, słoneczny, duchowy”) i „tha” („żeński, księżycowy, dusza”). Posiada asany – specjalne postawy przybierane do wykonywania ćwiczeń. Za pomocą asan poprawia się mobilność i elastyczność, zwiększa się siła i wytrzymałość. Lekcja trwa 1,5-2 godziny. Są pranajamy – ćwiczenia oddechowe. Głównym celem pranajamy jest ustanowienie kontroli nad myślami „skaczącymi” w mózgu.

– Powinien być ćwiczony na pusty żołądek.

– Ćwicz w wygodnej, nie krępującej ruchów, oddychającej odzieży sportowej.

– Rozgrzej się przed treningiem, aby uniknąć skręceń.

Oddychaj głęboko podczas ćwiczeń, nie rozglądaj się, aby zobaczyć, jak inni praktykujący wykonują pozę.

2. Joga Kundalini – jeden z kierunków jogi, prowadzący do wznoszenia energii z podstawy kręgosłupa poprzez regularne praktyki, na które składają się medytacja, pranajama, asany i śpiewanie mantr. Joga Kundalini działa na poziomie układu hormonalnego. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są w określonej kolejności zwanej krija. Przy pomocy tego rodzaju jogi aktywnie leczą uzależnienie od narkotyków i alkoholu. Również joga kundalini znakomicie poprawia nastrój – nauczyciele twierdzą, że jest to przede wszystkim praktyka, która pozwala uświadomić sobie, że źródło niekończącego się szczęścia tkwi w nas samych.

– Wykonuj jogę kundalini w białych ubraniach.

– Przygotuj się na wykonanie kilku asan przez 30 minut.

You may also like

Leave a Comment