Home Running Porady fitness — 10 sposobów na poprawę techniki biegania

Porady fitness — 10 sposobów na poprawę techniki biegania

by AdmINWLoSS

10 ĆWICZEŃ BIEGU POPRAWIAJĄCYCH TECHNOLOGIĘ I PRĘDKOŚĆ BIEGU
Specjalne ćwiczenia biegowe, czyli SBU, pomogą rozwinąć wytrzymałość, wzmocnić więzadła i stawy oraz poprawić koordynację. Zwiększają kadencję podczas biegu, zwiększają siłę odpychania, poprawiając tym samym technikę biegu. Sportowcy, którzy regularnie wykonują SBU, poświęcają mniej energii na pokonywanie dystansów i zwiększają swoje wyniki sportowe. W tym artykule opiszemy dziesięć skutecznych ćwiczeń biegowych, a także podpowiemy, jaki sprzęt sportowy jest dla nich najlepszy.

1. Podział
Ćwiczenie ma na celu rozwój ogólnej koordynacji i siły mięśni nóg. Jest wykonywany dynamicznie i przypomina wszystkim dobrze znane ataki. Jedyna różnica polega na tym, że zmiana nóg odbywa się w skoku. Wykonując rozciąganie z wyprostowanymi plecami, przenosisz główny ciężar na tył uda, który odpowiada za wyprostowanie nóg podczas biegu. Lekkie przechylenie tułowia do przodu przeniesie część obciążenia na przednie mięśnie ud.

Do tego ćwiczenia musisz wybrać trampki z dobrą amortyzacją i niezawodnym mocowaniem stopy w okolicy kostki. Modele marki Asics doskonale poradzą sobie z tym zadaniem, w którym zastosowano opatentowaną technologię Asics-Gel, która rozkłada wstrząsy na boki, a nie zbiera ich w jednym miejscu. Wysoki, sztywny zapiętek zapewnia pewną stabilizację stopy, zmniejszając ryzyko kontuzji.

2. Bieg na jelenie
Trudne technicznie, ale bardzo skuteczne ćwiczenie z kompleksu SBU, wzmacniające więzadła liftingujące. Wykonywany jest osobno lub w serii z innymi ćwiczeniami biegowymi. Przy takim biegu konieczne jest mocne odepchnięcie się od podłoża nogą podpierającą, odrzucenie jej jak najdalej i wyprostowanie jak najbardziej w skoku. Wyląduj na palcu drugą stopą.

You may also like

Leave a Comment