Home Fitness Tips Porady fitness – 15 najważniejszych ćwiczeń dla mężczyzn

Porady fitness – 15 najważniejszych ćwiczeń dla mężczyzn

by AdmINWLoSS

Nie każdy może regularnie odwiedzać klub fitness czy siłownię. Często po prostu nie starcza nam czasu lub dojazd jest niewygodny! Tu na ratunek przychodzą ćwiczenia z masą ciała. W domu można wykonywać bardzo ciekawe i satysfakcjonujące treningi przy użyciu prostych ćwiczeń bez sprzętu.

W tym poście zebrałem dla Ciebie być może najlepsze i najtańsze ćwiczenia do ćwiczeń w domu. Z ich pomocą można pompować mięśnie całego ciała i wzmacniać słabe miejsca: brzuch, plecy, ramiona. Wiele z nich jest wycelowanych w najważniejszą część ciała – talię (a dokładniej mięśnie tułowia). Z moich ćwiczeń możesz korzystać wszędzie: trening we własnym mieszkaniu, na stadionie, na klatce schodowej, w hotelu, na piaszczystej plaży, a nawet na europejskiej trasie autobusowej! Byłoby pragnienie.

Ćwiczenia dla domu i zasady ich realizacji
Najpierw wprowadzę Cię w ćwiczenia, a na końcu podpowiem jak z nich korzystać, jakie ćwiczenia z własnym ciężarem wybrać, ile razy je powtarzać i jak często trenować.

I od razu pamiętaj o pierwszej zasadzie: ćwiczenia powinny być wygodne. Jeśli nie czujesz się komfortowo wykonując ćwiczenie, oznacza to, że robisz to niepoprawnie. Zrozum istotę, przeczytaj opis ćwiczenia, nie ograniczaj się tylko do patrzenia na zdjęcia. Wtedy odniesiesz znacznie więcej korzyści z wykonywania prostych ćwiczeń domowych.

Ćwiczenia należy wykonywać płynnie, bez gwałtownych ruchów. Ale też nie za wolno. Powinno być naturalne tempo. Na przykład poświęć 1-2 sekundy na podniesienie ciała lub kończyn i około 2 sekundy na obniżenie. I nie rób opóźnień na pozycjach pośrednich (w początkowej i końcowej).

Podczas wykonywania ćwiczeń musisz prawidłowo oddychać. Zwróć na to szczególną uwagę! Każde ćwiczenie opisane jest zasadami oddychania.

Prawie każde ćwiczenie z własnym ciężarem można utrudnić, podnosząc małe hantle, kładąc ciężary na nogach lub nosząc kamizelkę obciążeniową. Ale trzeba komplikować ćwiczenia tylko wtedy, gdy bez problemu poradzisz sobie z ich standardową formą – bez dodatkowego obciążenia.

Niektóre ćwiczenia na masę ciała można połączyć w jeden zestaw. Na przykład ćwiczenia brzucha można wykonywać sekwencyjnie bez odpoczynku. To znacznie zwiększy ich skuteczność. Abs stanie się bardziej wydatny i umięśniony szybciej. Łączenie ćwiczeń, takich jak przysiady i pompki, może mieć potężny wpływ na utratę wagi i ogólną sprawność. Oczywiście efekty odchudzania będą w dużej mierze zależeć od Twojej diety.

You may also like

Leave a Comment